Wednesday, November 4, 2009

Masalah Dalaman

05.11.2009

Hari ini paper kedua aku duduki utk final exam sem ni..subjek ACC280 adalah subjek calculation terakhir bagi pengajian aku dlm Bach. Administration Science..aku memang minat subjek calculation ni sbb tk perlu nk membaca banyk just tahu formula masuk je amount..malangnya aku ari ni sbb bru nk mula jawab soalan aku tekan- tekan calculator aku tk dpat..bila dh dapat keluar error pula...masa dh berjalan..bila dh boleh "ON" aku terus je kire apa2 yang patut...

Bila dh sapa ke soalan seterusnya calculator aku wat hal lgi..sume yg aku taip bila nk total kuar "0" jawapannya..dh bnyk kali aku calculate kuar jawapan "0"..aku dh mula tensen sbb kenapa asyik kuar jawapan tu..bila kali ke3 aku kire blk tk dapat juga...aku dh rasa mcm nk buang je calculator tu...masa dh setengah jam berlalu...aku satu soalan pun tk siap lg..aku duk try tgk calculator aku ni apa mslhnya..tgk ok je..
aku try la kire secara manual..memang boleh tp lambat la..ni subjek Account bukan subjek Matematik tingkatan 2...

Dengan usaha yang gigih aku try juga kire secara manual untk aku siapkn juga satu soalan ni..sebab masa dh berlalu jauh meninggalkan aku trkapai di ketepian ni..kawan-kawan aku semua laju je tgh melayari bahtera accounting dengak khusyuknya..tinggal la aku sorg2 tgh mebaiki kapal aku yg problem ni..tkpe aku harap aku dapat kejer kwn -kwn aku yang berlalu dihadapan...

SEgala usaha yang aku curahkn tidak mendatangkan hasil,..aku mengambil keputusan utk mengangkat tangan aku sambil nk menunjukkn aku pakai Jam tangan baru hari ni dengan harapan org lain akn trpegun tgk jam aku tu..heeee.aku memanggil pegawai yang menjaga exam aku utk bgtau maslah aku ni...dia pun terkejut knp leh jadi macam tu..
Jiwa aku dh mula memberontak sbb aku dh ketinggaln oleh masa yang tk henti2 berjln tnpa menunggu aku walau sesaat pun..jam memang mencemburu aku..kemudian pegawas tersebut tidak ariff pasal calculator sainstifikt tu..aduiiiiiiiii betapa kecewanya aku dapat pengawas mcm tu..nasib baik dia lawa mcm ekin..heee..

Kemudian, dia membawa kalkulator aku tu ke hadapan utk mendapatkn pertolongan dr insan2 yang genius psl kalkulator sainstiifk..akhirnya dia datang dgn senyuman yang menawan.dia memulangkan kalkulator aku tu..Alhamdulillah semuanya sudah bereh..aku ucapkan terima kasih pada yang sudi menolong aku..aku kecewa kt kwn2 aku sbb diaorg langsung tidak mempedulikan aku..

Akhirnya aku pun mula mendayung dengan laju utk menyiapnkn soalan2 yg bnyk aku ketinggalan.aku yakin aku dpat mengatasi masa dengan seberapa pantas sekali pun..yesssssssssss aku dpt meyiapkn semua soalan2 tu ontime..semuanya aku berserah pada yang Esa.aku yakin mungkin ada rahmat disebaliknya...begitulah dugaan and cabaran yang trpksa kau tempuhi arini utk dikongsikan bersama kwn2 yang ada ddalam mahupun diluar..

No comments:

Post a Comment