Saturday, November 7, 2009

Cinta SMS dan Jarak Jauh

Apa itu cinta?
Cinta ialah satu ungkapan dimana ungkapan trsebut mempunyai seribu satu makna.
Cinta dengan perkataan yang simple dan mendalam memberi maksud ialah kasih sayang diantara dua insan.
Cinta ialah lahir dari dalam diri setiap manusia, Ianya adalah fitrah setiap insan.Manusia ingin dicintai dan menyintai..Bukan manusia sj tp sume makhluk di dunia mempunyai sifat kasih sayang yang secara fitrah telah wujud dlm diri mereka. Mugkin sama ada dia sedar atau tidak..cuma kadang-kadang dia tidak tahu utk mengaplikasikn cinta itu kearah mana..

Cinta secara tulus lahir dari mata turun ke hati..percaya tak?aku yakin dan aku ingin kunci lirik ini "cinta lahir dari mata turun ke hati"..(hrp2 Aznil tidak mmbaca blog aku ni.heheee)..Secara fakta aku, bila kite lihat seseorg utk kali pertama kite sudah membygi dan mengimaginasi karektor dan sifat seseorg berdsrkn raut wajahnya..raut wajah tidak dapat menipu apa yg trkndung dlm diri..sekiranya ada yg mcm tu dia tu mesti egois..dengn itu kite dpt membaca segala-galanya dengan hanya melihat mata seseorg..apabila naluri dan hati kite kuat mengatakan dia ialah seorng yang baik, jujur, sopan , ikhas dan sbgnya..maka trciptalah satu perasaan dlm diri kite iaitu perasaan "CINTA" kepadanya...

Apa yang aku ingin kongsikn dgn kwn2 ialah "Benarkah Cinta jarak jauh dan SMS leh mencapai kebahagian"?

Pada pendapat aku 70% ialah "YA" selebihnya apabila pertemuan pertama markah sebenar akan diperolehi..sebelum pertemuan pertama, sepanjang berhubung ngn seseorg secara jarak jauh masing-masing mempunyai komitmen yang kuat dan perasaan kasih sayang yng trlalu mendalam sukar diucap dgn kata2. mklumlah si dia duk Utara mankala sorg lgi di sebelah Timur..cinta Utara dan Timur..jarak itu bukan penghalang segala-galanya malah akan menguatkn lgi kasih sayang antara dua insan..

Cinta dan kasih sayang tidak akan berubah sekiranya cinta yang lahir dr ati yang tulus dan iklhas. Senjata yang perlu adalah kepercayaan masing-masing berpelurukan sabar dan tenang dlm menghadapi semua ini..Tuhan juga akan sentiasa bersama ngn org2 yang bersabar dan org-org yang benar..Walaupn jarak yang memisah utk bertemu akan tetapi trdapat bnyk alternatif yang lain utk saling berhubung antara satu sama lain..itu adalh penting untuk megeratkn hubungn dan meyemarkkn lagi ikatan kasih suci tersebut..cuma kite perlu memainkn peranan bg mencapai impian bersama..jgn mengharapkn sebelah pihak sahaja untuk melakukan ttp perlu kerjasama dr pihak yang lain juga..Perempuan jgn megharapkn lelaki shj utk meyiram cinta itu tetapi perempuan juga perlu memainkn peranan bersama..

Sesuatu kerja tidak akn berjaya tnpa ada kerjasama dngn pihak yang lain.tidak kisah la cinta secara dekat, cinta jarak jauh , cinta sms atau cinta internet bg aku sama sj apa yg penting cara kite memainkn peranan adalah berbeza.. Sbg contoh Wardina Safiah,, perkhwinan dia dn suaminya adalah bermula dr cinta sms dan internet sehingga membawa kepada perkhwinan yang bahagia skrg..mugkin lps ni aku akn ikut jejak langkah wardina kot..heheee...doakan kebahagian aku ek..haaaaaaaa terkantoi dh aku.....ignore jelah k.

Sesetengah org tidak mempercayai cinta SMS dan cinta jarak jauh ni..bagaimana pula anda?apa pendapat anda?apa kata kite sama2 kongsi idea dlm ruangan ini...

time kasih...

No comments:

Post a Comment